စာဆိုေတာ္ဦးခ်မ္းသာအတၳဳပၸတၱိ

စာ ဆို ေတာ္
မဟာသေရစည္သူ ဦးခ်မ္းသာ ၏
အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္း
ေမြးဖြား
ဦးခ်မ္းသာသည္ မင္းဘူးျမိဳ႕၊ အမိန္႔ေတာ္ရၾကီး ဦးေရႊလိႈင္ (သစၥဒီပက ဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱေရဝတ) ႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာမၾကီး ေဒၚညိဳ တို႔မွ ​ေကာဇာသကၠရာဇ္​ ၁၂၆၉ ခုႏွစ္​ ၊ နယုန္​လ ျပည္​့​ေက်ာ္​ ၂-ရက္​(တနလၤာ)​ေန႔တြင္​ ​ေမြးဖြားခဲ့သည္​။
ပညာ​ေရး
၁၉၂၆ ခုႏွစ္​ ၊ မင္​းဘူးၿမိဳ႕ အဂၤလိပ္​ ျမန္​မာ အထက္​တန္​း ​ေက်ာင္​းမွ ၁၀တန္​းကို ဂုဏ္​ထူး ၂-ခုျဖင္​့ ​ေအာင္​သည္​။ ရန္​ကုန္​ တကၠသိုလ္​ ျပည္​​ေက်ာင္​း​ေဆာင္​မွာ ​ေနစဥ္​ စ​ေကာလား႐ွစ္​ ရသည္​။ ၁၉၃၁-ခုႏွစ္​ ရာဇဝင္​ ဂုဏ္​ထူးျဖင္​့ ဘီ​ေအ ​ေအာင္​သည္​။ ၁၉၃၂-ခုႏွစ္​ ၊ အိႏၵိယ ပဋိညာဥ္​ခံ ဝန္​ထမ္​း အိုင္​စီအက္​ (I.C.S) စာ​ေမးပြဲ ​ေအာင္​၍​ ေရြးခ်ယ္​ျခင္​း ခံရသည္​။ အဂၤလန္​ျပည္​ ၊ ​ေအာက္​စဖို႔( Oxford ) တကၠသိုလ္​ ၊ နယူး​ေကာလိပ္​ (New College)တြင္​ တက္​​ေရာက္​ သင္​ၾကားခဲ့သည္​။
ႏိုင္​ငံ့ဝန္​ထမ္​း
၁၉၃၄-ခုႏွစ္​ စစ္​ကိုင္​း၌ အလုပ္​သင္​၊ ထိမွ မႏၲ​ေလး အ​ေ႐ွ႕နယ္​ပိုင္​(အမရပူရ)၊ ထို႔​ေနာက္​ ပုသိမ္​အ​ေနာက္​ ​ေၾကးတိုင္​ဝန္​က​ေလး (Under Secretary)။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္​ ျဖစ္​စတြင္​ ရမည္​းသင္​း အ​ေရးပိုင္​ ၊ ​ေနာက္​ ျပည္​အ​ေရးပိုင္​ ။ ထို႔​ေနာက္​ နယ္​သစ္​ဖြင္​့မင္​းႀကီး ရန္​ကုန္​ ။​ေနာက္​ ျပညသူ႔လုပ္​ငန္​းဌာန တြဲဖက္​အတြင္​းဝန္​ ၊ ဆရင္​တိုလာ ကြန္​ဖရန္​႔ အတြင္​း​ေရးမႉး ၊ ထို႔​ေနာက္​ ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​ေရး ဌာန အတြင္​းဝန္​ ၊ တြဲဖက္​၍ စသံုးလံုး ဥကၠဌ၊ ထို႔​ေနာက္​ ဝန္​ႀကီးခ်ဳပ္​၏ အတြင္​းဝန္​(၁) ၊ စ-သံုးလံုး ဥကၠဌ အျဖစ္​ ထမ္​း​ေဆာင္​ခဲ့သည္​။ ၁၉၅၁ခုႏွစ္​ ၊ သ​ေရစည္​သူဘြဲ႔ ရရိွၿပီး​ေနာက္​ မဟာသ​ေရစည္​သူဘြဲ႔ ရရိွသည္​။
စာ​ေပအႏုပညာ ျပဳစု
" လက္​်ာစံထား "က​ေလာင္​အမည္​ျဖင္​့ ​ေမတၱာ ႏွင္​့ သစၥာ ၊ စာရိတၱဂုဏ္​ရည္​ ၊ လူ႔ဂုဏ္​ရည္​ စာအုပ္​မ်ားႏွင္​့ " လက္​ဝဲမင္​းညိဳ " က​ေလာင္​အမည္​ျဖင္​့ ပ​ေဒသာရတု ၅၅ပုဒ္​ (စာ​ေပဗိမာန္​ကဗ်ာဆုရ) ၊ အႏုပညာဂုဏ္​​ေျမာက္​ ရတုစပ္​ဆိုနည္​း ၊ မင္​းကြန္​း မိုးမိတ္​ မဟာ မဂၤလာ ​ေမာ္​ကြန္​း ၊ ရတုပ​ေဒသာ ၅၉-ပုဒ္​တို႔ အစု(၃)စု​ေပါင္​း၍ " ဤအႏုပညာ အလကၤာက်မ္​း "ကို ျပဳစုသည္​။ ​ေရးၿပီး ပံုမႏွိပ္​ရ​ေသး​ေသာ ဝတၳဳတို​ေပါင္​း မ်ားစြာရိွသည္​။ ပန္​းခ်ီအသင္​း ၊ စာ​ေရးဆရာအသင္​းမ်ားတြင္​ ပါဝင္​ခဲ့သည္​။ ဆီ​ေဆးပန္​းခ်ီကားမ်ားကို အ​ေပ်ာ္​တမ္​း ​ေရးဆြဲ ခဲ့သည္​။ ​ေဆာင္​းပါးမ်ားစြာ ​ေရးခဲ့သည္​။
ဘာသာ သာသနာ​ေရး
ရတနာ သံုးပါးအား စာ​ေပအႏုပညာျဖင္​့ ဂုဏ္​ျပဳပူ​ေဇာ္​သည္​။ တိပိဋက နိကာယ အသင္​းႀကီး ႏွင္​့ အျခား ဗုဒၶသာသနာျပဳ အဖြဲ႕အစည္​းမ်ားတြင္​ နာယကႀကီးအျဖစ္​ ​ေဆာင္​ရြက္​ခဲ့သည္​။

က​ေလာင္​႐ွင္​ ဦးခ်မ္​းသာ၏ အ​ေၾကာင္​း အက်ဥ္​းခ်ဳပ္​
ညိဳျမ

ဦးခ်မ္​းသာ (လက္​ဝဲမင္​းညိဳ)သည္​ ျမန္​မာသကၠရာဇ္​ ၁၂၆၉-ခု ၊ မင္​းဘူးၿမိဳ႕ ၊ ဓာတ္​​ေတာ္​ကုန္​းရပ္​တြင္​ ​ေမြးဖြား သည္​။ အဘမွာ ​ေ႐ွ႕​ေန ဦး​ေရႊလိႈင္​ (ဘဒၵႏၲ​ေရဝတ)၊ အမိမွာ ​ေဒၚညိဳ(ဆရာညိဳ) တို႔၏ တစ္​ဦးတည္​း​ေသာ သား ျဖစ္​သည္​။ သား​ေယာက်္​ား​ေလး​ေမြးတိုင္​း ​ေသသျဖင္​့ မင္​းဘူးၿမိဳ႕ ၊ ​ေတာရတိုက္​ ဆရာ​ေတာ္​ႀကီး ဦး​ေမဓာက သားငယ္​ကို ​ေသ​ေဘးမွ ခ်မ္​းသာရာ ရ​ေအာင္​ " ​ေမာင္​ခ်မ္​းသာ "ဟု နာမည္​ ​ေပးသည္​။ ဆန္​တစ္​ျပည္​ ​ေငြတစ္​မတ္​ျဖင္​့လည္​း ဝယ္​လိုက္​သည္​။ အစ္​မသံုး​ေယာက္​ႏွင္​့ ႏွမတစ္​​ေယာက္​႐ွိသည္​။ မင္​းဘူး ဟိုက္​စကူး​ေက်ာင္​းတြင္​ ပညာသင္​၍ ခရစ္​ႏွစ္​ ၁၉၂၀-ျပည္​့ႏွစ္​ ​ေက်ာင္​းသား သပိတ္​ႀကီးတြင္​ ၆-တန္​းမွာ သပိတ္​​ေမွာက္​ ၍ တစ္​ႏွစ္​ အတန္​းက်ခဲ့ရ​ေလသည္​။ မင္​းဘူး ၁၀တန္​း​ေက်ာင္​းသားမ်ားအနက္​ ဂုဏ္​ထူးႏွစ္​ခုျဖင္​့ ပထမရ၍ ၁၀တန္​းကို ၁၉၂၆-ခုႏွစ္​မွာ ​ေအာင္​သည္​။ ရာဇဝင္​ ဂုဏ္​ထူးျဖင္​့ ရန္​ကုန္​ တကၠသိုလ္​ ျပည္​​ေက်ာင္​း​ေဆာင္​မွ ၁၉၃၁-ခုႏွစ္​ တြင္​ ​ေအာင္​သည္​။ ၁၉၂၉-ခုမွ ၁၉၃၁-ခုအထိ ၃-ႏွစ္​ ​ေကာလိပ္​စ​ေကာလား႐ွစ္​ ရသည္​။ျပည္​​ေက်ာင္​စ​ေဆာင္​ စာဖတ္​အသင္​းႏွင္​့ စာ​ေစာင္​ကို စတင္​ တည္​​ေထာင္​ ထုတ္​​ေဝသူမ်ားအနက္​ ​ေခါင္​း​ေဆာင္​သူတစ္​ဦးအျဖစ္​ ပါဝင္​ခဲ့သည္​။ ​ေကာလိပ္​တြင္​ ​ေ႐ွးဦးဆံုး ျပည္​​ေက်ာင္​း​ေဆာင္​ စာဖတ္​အသင္​းမွ ပင္​နီအက်ႌ စတင္​ဝတ္​ဆင္​ၿပီး ​ေက်ာင္​းအုပ္​ႀကီး စ​ေလာ့ ၊ အ​ေဆာင္​မႉးမ်ားႏွင္​့ ဧည္​့သည္​မ်ားအား တန္​​ေဆာင္​တိုင္​ တြင္​ ဘီယာနာ ကဖီးကမုန္​႔ ၊ ​ေကာ္​ဖီဝယ္​ၿပီး ဧည္​့ခံ​ေသာ အစဥ္​အလာကို ဖ်က္​၍ ျမန္​မာလက္​ဖက္​ရည္​ၾကမ္​း ၊ မုန္​႔ဟင္​းခါး ၊ ဘူးသီး​ေက်ာ္​ျဖင္​့ ဧည္​့ခံ​ေကြၽး​ေမြးပြဲ လုပ္​ခဲ့သည္​။
`တကၠသိုလ္​´၊ `ဝိဇၨာ´၊`သိပၸံ´၊`​ေက်ာင္​း​ေဆာင္​´စသည္​့ ျမန္​မာ့ ​ေဝါဟာရမ်ားကို အဂၤလိပ္​ ​ေဝါဟာရမ်ားအစား စတင္​၍ စာနယ္​ဇင္​းတြင္​ ​ေၾကညာသံုးစြဲ ​ေခၚ​ေဝၚျခင္​း ျပဳခဲ့၍ ရယ္​ရႊင္​ဖြယ္​ မဂၢဇင္​း မွ တြတ္​နီ အမည္​ခံႏွင္​့ စာနယ္​ဇင္​းတို႔တြင္​ အႀကီးအက်ယ္​ အ​ေတာ္​ၾကာ က​ေလာင္​တိုက္​ပြဲ ကို ဦး​ေဆာင္​ ပါဝင္​ခဲ့သည္​။ ထိုကိစၥႏွင္​့ပတ္​သက္​ၿပီး ကာတြန္​းတိုက္​ပြဲတြင္​လည္​း ဇာတ္​​ေကာင္​ျဖစ္​ခဲ့ရသည္​။ ၁၉၃၂-ခုႏွစ္​ ဇန္​န၀ါရီ လဆန္​းတြင္​ အိုင္​စီအက္​စ္​ စာ​ေမးပြဲ ဝင္​၍ ၁၉၃၂-ခု ဩဂုတ္​လတြင္​ အဂၤလန္​ႏိုင္​ငံသို႔ သြား​ေရာက္​ၿပီး ​ေအာက္​စဖို႔ တကၠသိုလ္​ နယူး​ေကာလိပ္​ တြင္​ ႏွစ္​ႏွစ္​ၾကာ အိုင္​စီအက္​စ္​ အစမ္​းခန္​႔သင္​တန္​း တက္​ခဲ့သည္​။နယူး​ေကာလိပ္​ ​ေလွအသင္​းတြင္​ ပထမ ၈-​ေယာက္​စီး ​ေလွကို ပဲ့ကိုင္​ခဲ့သည္​။ ႏွစ္​ႏွစ္​အတြင္​း ပဲ့သံုးခုကို ဆုအျဖစ္​ရခဲ့သည္​။ ပထမဆံုး ျမန္​မာလူမ်ိဳးထဲမွ အဂၤလန္​ႏိုင္​ငံမွ ကမာၻ​ေက်ာ္​ လီယင္​ဒါ ကလပ္​ ​ေလွ​ေလွာ္​အသင္​းႀကီး၏ အသင္​းဝင္​ျဖစ္​ခဲ့သည္​။ ​ေအာက္​စဖို႔ဒ္​ တကၠသိုလ္​ တြင္​ ပထမဦးဆံုး ဗုဒၶဘာသာ အသင္​းကို ထိုင္​းႏိုင္​ငံမွ ​ေက်ာင္​းသား ၊ တ႐ုပ္​​ေက်ာင္​းသား ၊ အိႏၵိယ ​ေက်ာင္​းသား အခ်ိဳ႕တို႔ကို စည္​းရံုးတည္​​ေထာင္​ခဲ့ၿပီး ထိုအသင္​း၏ ​ေဆာ္​ဩသူႏွင္​့ အတြင္​း​ေရးမႉး အျဖစ္​ ႏွစ္​ႏွစ္​ ​ေဆာင္​ရြက္​ခဲ့သည္​။ စစ္​ကိုင္​း ၊ မႏၲ​ေလး ၊ အမရပူရ ၊ ပုသိမ္​ ၊ ပဲခူး ၊ ရန္​ကုန္​ အတြင္​းဝန္​ရံုး ၊ ရမည္​းသင္​း ၊ ျပည္​ ၊ ​ေက်ာက္​ဆည္​ ၊ မင္​းဘူး ၊ မ​ေကြး စသည္​့ ခ႐ိုင္​မ်ားတြင္​ နယ္​ပိုင္​ အ​ေရးပိုင္​ ခ႐ိုင္​ဝန္​ စသည္​ျဖင္​့ အမႈထမ္​းခဲ့သည္​။ အမရပူရ တြင္​ နယ္​ပိုင္​ လုပ္​စဥ္​က ကား​ေမာင္​း​ေသာအခါ ​ေခြးမ်ားကို အျမဲလိုလို နင္​းမိတတ္​သျဖင္​့ `​ေခြးနယ္​ပိုင္​´ဟုလည္​း​ေကာင္​း၊ ပဲခူးတြင္​ နယ္​ပိုင္​လုပ္​စဥ္​ကလည္​း ကြၽဲစီးၿပီး က်ိဳက္​ပဒိုင္​ ကြင္​းဆင္​းစစ္​​ေဆးခဲ့၍ `ကြၽဲနယ္​ပိုင္​´ဟု လည္​း​ေကာင္​း အမည္​တြင္​ခဲ့သည္​။ အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေရး လုပ္​ကိုင္​ရာတြင္​ ​ေရာက္​ရာ​ေဒသ၌ ပစၥည္​း႐ွင္​ ၊ ဓန႐ွင္​ အခ်ိဳ႕က ဥပ​ေဒ အရ တိတိက်က် လုပ္​သည္​ကို ဆင္​းရဲသားဘက္​သို႔ လိုက္​တတ္​သည္​ဟု ယူဆ၍ မႀကိဳက္​ၾက​ေပ။ ဘိလပ္​က ရန္​ကုန္​ျပန္​​ေရာက္​သည္​့​ေန႔မွာပင္​ ဘုရင္​ခံ၏ ​ေန႔လည္​စာစားပြဲသို႔ ပင္​နီရင္​ဖံုး ၊ ပုဆိုး​ေတာင္​႐ွည္​ ၊ ​ေခါင္​း​ေပါင္​းႏွင္​့ တက္​ခဲ့၍ ဘုရင္​ခံက နႈတ္​ဆက္​ရံုပဲ နႈတ္​ဆက္​၍ စကားမ​ေျပာဘဲ ထားျခင္​းခံခဲ့ရသည္​။ ​ေတာတက္​သည္​့အခါမွ လြဲ၍ ရံုးခန္​းတြင္​လည္​း​ေကာင္​း ၊ တရားခြင္​တြင္​လည္​း​ေကာင္​း ျမန္​မာအဝတ္​အစား အျပည္​့အစံုကို အျမဲဝတ္​ၿပီးမွ တက္​​ေလ့ရိွသည္​။
စစ္​မျဖစ္​မီက အခြန္​​ေတာ္​ ဌာန ဝန္​ႀကီး ဆာ​ေပၚထြန္​းက ဥကၠဌ၊ အဖြဲ႔ဝင္​အျဖစ္​ သခင္​ျမတို႔ ပါဝင္​​ေဆာင္​ရြက္​ရ​ေသာ လယ္​သီးစားနႈန္​း ကန္​႔သတ္​​ေရး ၊ စံုစမ္​း​ေရး​ေကာ္​မ႐ွင္​၏ အတြင္​း​ေရးမႉး အျဖစ္​လည္​း​ေကာင္​း ၊ ဝန္​ႀကီး(ျပည္​) ဦးဘသန္​း၏ ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​ ​ေရးႏွင္​့ စက္​မႈလက္​မႈဌာနတြင္​ လက္​​ေထာက္​အတြင္​းဝန္​ (under Secretary)အျဖစ္​ လည္​း​ေကာင္​း ​ေဆာင္​ရြက္​၍ စစ္​ႀကီးၿပီးဆံုးၿပီး​ေနာက္​ ဆာ​ေမာင္​ႀကီးႏွင္​့ (လူငယ္​)ဦးဘခ်မ္​းတို႔ ဝန္​ႀကီးအျဖစ္​ ထမ္​း​ေဆာင္​သည္​့ ​ေဆာက္​လုပ္​​ေရးႏွင္​့ ျပန္​လည္​ထူ​ေထာင္​​ေရး ဌာနတြင္​ တြဲဖက္​ အတြင္​းဝန္​အျဖစ္​လည္​း​ေကာင္​း ၊ ဗိုလ္​ခ်ဳပ္​​ေအာင္​ဆန္​း၏ ဆိုရင္​တိုဗီလာ ကြန္​ဖရင္​့တြင္​ အတြင္​း​ေရးမႉး အျဖစ္​လည္​း​ေကာင္​း ၊ ဝန္​ႀကီးဦးဘဝင္​း ၊ ဝန္​ႀကီး ဟသၤာတ ဦးျမတို႔၏ ကူးသန္​း​ေရာင္​းဝယ္​ ​ေရးဌာနတြင္​ တြဲဖက္​ အတြင္​းဝန္​ႏွင္​့ စသံုးလံုး ဥကၠဌ အျဖစ္​ လည္​း​ေကာင္​း ၊
​ေနာက္​ဆံုး ဝန္​ႀကီးခ်ဳပ္​ ဦးႏု၏ အတြင္​းဝန္​(၁)ႏွင္​့ စသံုးလံုး ဥကၠဌ အျဖစ္​လည္​း​ေကာင္​း ၊ မင္​းဘူး​ေတာင္​ပိုင္​း အမတ္​အျဖစ္​လည္​း​ေကာင္​း ႏိုင္​ငံ​ေရး ​ေလာကသို႔ ဝင္​ခဲ့သည္​။ (ပထစ)အစိုးရလက္​ထက္​ တြင္​ အမ်ိဳးသားစီမံကိန္​းဌာန ပါလီမန္​အတြင္​းဝန္​အျဖစ္​ ထမ္​း​ေဆာင္​​ေနစဥ္​ပင္​ ကုလသမဂၢ ညီလာခံ သို႔ အစိုးရကလႊတ္​​ေသာ ျမန္​မာအဖြဲ႔တြင္​ အဖြဲ႔ဝင္​အျဖစ္​ သြား​ေရာက္​ခဲ့သည္​။ တစ္​ပါတည္​း ပင္​ ရင္​းႏွီးျမႇဳတ္​ႏွံ​ေရး ​ေကာ္​မတီ၏ ဥကၠဌ အျဖစ္​ အ​ေမရိကန္​ျပည္​​ေထာင္​စု ၊ က​ေနဒါႏိုင္​ငံႏွင္​့ အဂၤလန္​စသည္​့ ႏိုင္​ငံမ်ားတြင္​ ​ေငြရင္​းႏွီးျမႇဳတ္​ႏွံ​ေရး ကိစၥမ်ားကို ​ေလ့လာခဲ့​ေပသည္​။
အႏုပညာ ျဖစ္​သည္​့ ဆို ၊ တီး ၊ က ၊ ပန္​းခ်ီ စသည္​့ အႏုစာ​ေပကို အထူး ဝါသနာပါသည္​။ ငယ္​စဥ္​အခါက ရပ္​ကြက္​တြင္​ ​ေမာင္​းဆိုင္​း​ေထာင္​၍ ၿမိဳ႕​ေပၚသာ​ေရးနာ​ေရးမ်ားတြင္​ ပါဝင္​ကူညီခဲ့သည္​။ ငယ္​စဥ္​ကပင္​ ​ေရ​ေဆးပန္​းခ်ီကို လိုက္​စားခဲ့သည္​။ ​ေကာလိပ္​မွာ ဆရာႀကီး ဦးဘဥာဏ္​ထံ ​ေရ​ေဆးပန္​းခ်ီ ပညာကိုလည္​း​ေကာင္​း ၊ အၿငိမ္​းစား ယူၿပီး​ေနာက္​ ဆရာႀကီးဦး​ေငြကိုင္​ ၊ ဆရာႀကီးဦးစံဝင္​း ၊ ဆရာႀကီးလွ႐ွိန္​တို႔ ထံမွ ဆီ​ေဆး ပန္​းခ်ီပညာကို ဆည္​းပူးခဲ့သည္​။
အႏုပညာ ကဗ်ာစသည္​တို႔ကို ဆရာႀကီး ပုဂံဝန္​​ေထာက္​မင္​း ဦးတင္​၏ တပည္​့အျဖစ္​ ဥပစာတန္​းမွ စသင္​ခဲ့ရ​ေသာ္​လည္​း ဆရာႀကီးႏွင္​့နီးကပ္​စြာ ဆည္​းပူးခြက္​့ မရခဲ့​ေပ။ ဂ်ပန္​​ေခတ္​ စစ္​ကိုင္​း​ေတာင္​႐ိုးမွာ စစ္​​ေျပးအျဖစ္​​ေရာက္​မွ ဆရာႀကီး ပုဂံဝန္​​ေထာက္​မင္​း ဦးတင္​ျပဳစု​ေသာ ကဗ်ာဗႏၶသာရက်မ္​း ၊ ဆရာႀကီးဦး​ေဖတင္​​ေမာင္​ ျပဳစု​ေသာ ျမန္​မာစာ​ေပသမိုင္​းႏွင္​့ မန္​လည္​ဆရာ​ေတာ္​ႀကီး၏ မာဃ​ေဒဝ လကၤာသစ္​ႏွင္​့ ပ်ိဳ႕မ်ား စသည္​တို႔ကို ​ေလ့လာခြင္​့ရၿပီး​ေနာက္​ ပ​ေဒသာရတု ကိုစပ္​ဆိုခဲ့သည္​။ စာ​ေပဗိမာန္​ ကဗ်ာဆုရခဲ့သည္​။ ဆရာႀကီး​ေရႊျပည္​ ဦးဘတင္​ထံမွလည္​း ျမန္​မာ့သမိုင္​းႏွင္​့ ယဥ္​​ေက်းမႈ ကို ဆည္​းပူးခဲ့သည္​။ အႏုပညာ၏ အ​ေျခခံသ​ေဘာတို႔ကို အႏုပညာဂုဏ္​ရည္​စာအုပ္​တြင္​ ​ေရးသားျပဳစုခဲ့သည္​။ ထိုစာအုပ္​မွာ တကၠသိုလ္​ ဥပစာတန္​းတြင္​ အ​ေထြ​ေထြ ျမန္​မာစာအျဖစ္​ ႏွစ္​ႏွစ္​ ျပဌာန္​းသတ္​မွတ္​ခဲ့သည္​။" လက္​်ာစံထား "အမည္​ျဖင္​့ ​" ေမတၱာ သစၥာ "၊ " လူ႔ဂုဏ္​ရည္​ "၊ "စာရိတၱဂုဏ္​ရည္​ " စသည္​့စာအုပ္​မ်ားကို ​ေရးသားျပဳစုခဲ့သည္​။ စစ္​ႀကီးမျဖစ္​မီကလည္​း သိပၸံ ​ေမာင္​ဝ(ဦးစိန္​တင္​)၏ တိုက္​တြန္​းခ်က္​အရ ဂႏၲ​ေလာကတြင္​ ရံဖန္​ရံခါ ​ေရးသားသည္​။ နဝ​ေဒးမဂၢဇင္​းမွာ ​ေရးသားခဲ့​ေသာ "​ ေဖခဲ့ ၊ ​ေျမႏွင္​့မိုး ၊ ​ေအာင္​ၿဖိဳး ျမင္​စမ္​းခ်င္​လွ " ဝတၳဳမ်ားကဲ့သို႔ သံ​ခ်ိဳဦး​ေက်ာ္​လွ၏ ​ေဆာင္​းပါးမ်ား ၊ ရာဇဝင္​ ဝတၳဳတိုမ်ားကို သင္​့ဘဝ မဂၢဇင္​း တြင္​ ရံဖန္​ရံခါ ​ေရးသားသည္​။
ဇနီးမွာ စည္​သူဦးဘတင္​ (ခ်ပ္​သင္​း)T.P.S ႏွင္​့ ​ေဒၚသိန္​းတို႔၏ သမီး ​ေဒၚသစ္​သစ္​ ျဖစ္​သည္​။သား ၅-​ေယာက္​ ထြန္​းကားသည္​။ ဦးခ်မ္​းသာ ကို ျပည္​​ေထာင္​စု အစိုးရက " သ​ေရစည္​သူဘြဲ႔ " ခ်ီးျမႇင္​့ၿပီး ၊ ​ေနာက္​ထပ္​ ဆင္​့၍" မဟာသ​ေရစည္​သူဘြဲ႔ "စသည္​တို႔ကို ခ်ီးျမႇင္​့ခဲ့သည္​။ ဝါသနာက အႏုပညာ ၊ လုပ္​ခ်င္​တာက ႏိုင္​ငံ​ေရး ၊ အက်ိဳး​ေပးက အက်ိဳး​ေပးက အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေရး ျဖစ္​သည္​။ ပင္​ကိုယ္​ဝါသနာက တျခား ၊ လုပ္​ခ်င္​ျဖစ္​ခ်င္​တဲ့ ဆႏၵက တစ္​မ်ိဳး ၊ အက်ိဳး​ေပးတာ တစ္​ဖံု ၊ လူတစ္​​ေယာက္​ထဲ သံုမ်ိဳး ဆံု​ေန​ေပ​ေတာ့သည္​။ ရင္​းႏွီး သူ သူငယ္​ခ်င္​း မ်ားကမူ P ပီ(၄) လံုး မက P ပီ(၆)လံုး ဟု ​ေခၚၾကသည္​။
1.Public Servant
2.Police
3.Painter
4.Poet
5.Politician
6.Prisoner ဟု ​ေနာက္​ထပ္​ P ႏွစ္​လံုးတိုးျခင္​း ျဖစ္​သည္​။ ​ေနာက္​ဆံုး ဘဝမွာ ၄-ႏွစ္​ႏွင္​့ ၃-လ​ေက်ာ္​ ထိန္​းသိမ္​း ျခင္​းခံရသည္​။ အ​ေတြ႔အၾကံဳလည္​း စံု​ေလၿပီ ။ ယခုစာအုပ္​တြင္​ပါသည္​့ ကိုယ္​​ေတြ႔ အ​ေတြ႔အၾကံဳမ်ားသည္​ သူ႔ဘဝ၏ အ​ေတြ႔အၾကံဳမ်ားမွ တစ္​စိတ္​တစ္​​ေဒသ မွ်သာ ျဖစ္​​ေပသည္​။ ဘဝခရီး တစ္​​ေထာက္​၏ အႏွစ္​(၄၀) ခရီး မွတ္​တိုင္​တစ္​တိုင္​မွ်သာ ျဖစ္​​ေပသတည္​း။

" ညိဳျမ "

အိုင္​စီအက္​စ္​ ဦးခ်မ္​းသာ ၏ ​ဒုတိယ​ေျမာက္​ သားျဖစ္​သူ ယခု ​ေပ့မွ ​ေက်းဇူး႐ွင္​ ဘဘ ဦးရဲ​ေခါင္​ၫြန္​႔ က​ေလာင္​အမည္​ " ေမာင္​သစၥာ ျမန္​မာျပည္​သား " ပင္​ျဖစ္​ပါသည္​။
ဖခင္​ႀကီး ၏ ​ေက်းဇူး သိတတ္​စြာ ျဖင္​့ ​ေရးသားထုတ္​​ေဝခဲ့​ေသာ ဖခင္​ႀကီး ၏စာ​ေပမ်ားကို လက္​လွမ္​းမီ သ​ေလာက္​ ျပန္​လည္​ ထုတ္​​ေဝျပဳစု လ်က္​ ရိွပါသည္​။

ျမန္​မာျပည္​သူျပည္​သားအ​ေပါင္​း
ကိုယ္​စိတ္​ႏွစ္​ပါး ရႊင္​လန္​းခ်မ္​း​ေျမ့ပါ​ေစ

"​ေမာင္​သစၥာ "
(ျမန္​မာျပည္​သား )

တင္​ျပသူ

"သစ္​ရိပ္​ညိဳ "

Comments

Popular posts from this blog

ေလာကနီတိ ဆံုးမစာ

ကိေလသာ၁၀ပါး

အကၡရာေန႔နာမ္